INSÄNDARE
Jag vill göra mig hörd angående det schema som dröjer inom äldreomsorgen i Oskarshamns kommun.
Många behöver planera inför sommaren, med barnomsorg och andra privata åtaganden.
Barnomsorgen och fritidsverksamheten behöver få in scheman för att kunna planera för alla barn som behöver omsorg när föräldrar arbetar.
Inte okej
Det är inte okej att lämna sina barn och få frågan varje dag:
– När kommer schemat?
Nu får det bli skärpning.
Ge de anställda ett sommarschema och var rädd om den personal som faktiskt väljer att stanna i kommunen och inom äldreomsorgen.
Behöver trygghet
Eller är det kanske dags att erkänna att det går utför inom vården?
Vi som arbetar inom äldrevården har väl rätt att veta hur vi ska arbeta i sommar.
Vi behöver inte utsättas för mer stress – vi behöver trygghet för att orka.
Det blir bara värre, och personalen vill kunna må bra för att vilja stanna i ett jobb som vi innerst inne älskar att utföra.
Anställd i kommunen
