Bilist körde i 78 på 70-väg – nu väntar böter

Vägsträcka och polisens emblem på uniformen
Väg 37/47 i höjd med Århult, väster om Oskarshamn. Foto: Peter A Rosén/Fotoaktuen

ANNONS

ÅRHULT

En bilist, en man i 20-årsåldern med adress i Hultsfreds kommun, åtalas för brott mot trafikförordningen.

Enligt åtalet körde han i 78 kilometer i timmen på en 70-sträcka på väg 37/47, i höjd med Århult väster om Oskarshamn, den 8 september förra året.

Åklagaren föreslår att mannen ska betala 1 500 kronor i böter.

Läs om fler fortkörningar här

+1
32
+1
4
+1
5
+1
4
+1
4
+1
7
+1
60

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS