Bilist blev av med körkortet i en poliskontroll

Bilförare och polisens emblem
Bilden är en genrebild. Foto: Canva/Fotoaktuen

ANNONS

OSKARSHAMN

Vid 10.15-tiden på torsdagen, den 7 maj, stoppade polisen en bilist i en fordonskontroll på Kolmilevägen i Oskarshamn.

Föraren, en man i 45-årsåldern hemmahörande i Oskarshamn, visade tydliga tecken på att vara narkotikapåverkad.

Han är nu misstänkt för drograttfylleri och narkotikainnehav. Körkortet omhändertogs.

Mannen uppgav själv att han hade rökt under den gångna helgen och att provet troligtvis skulle vara positivt; snabbtestet visade dock positivt på både THC (Tetrahydrocannabinol är det huvudsakliga aktiva ämnet i cannabis) och amfetamin samt kokain.

Det återstår att se vad analysen visar.

Polisen tog ett beslut om husrannsakan i fordonet och i mannens bostad.

I fordonet hittade man inte någon narkotika, men i bostaden fanns narkotikaklassad medicin, berättar Peter Karlsson, förundersökningsledare vid polisen i Oskarshamn, på fredagen.

Patrullen hittade 32 tabletter på ett handfat i badrummet samt fem tabletter i en kökslåda.

Poliserna hittade dessutom fem tabletter i en byrålåda i en garderob.

Läs fler polisnyheter här

+1
8
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS