Bilist hade 1,10 promille alkohol i blodet

Svart bil med släckt baklyse
Bilden är en genrebild. Foto: Freepik

ANNONS

HÖGSBY KOMMUN

En körkortslös bilist, en man i 55-årsåldern med adress i Högsby kommun, döms till skyddstillsyn och 40 timmars samhällstjänst för grovt rattfylleri och grov olovlig körning.

I domen finns det en föreskrift där det står att mannen ska delta i den behandling eller programverksamhet som frivården finner lämplig.

En månad skulle ha dömts ut om fängelse hade valts som påföljd, skriver tingsrätten.

Det var den 26 februari som polisen stoppade mannen då han var ute och körde personbil på en plats i Högsby kommun.

Han hade 1,10 promille alkohol i blodet under/efter färden.

Mannen har tidigare dömts för olovlig körning.

Läs om fler domar här

+1
2
+1
0
+1
1
+1
1
+1
0
+1
2
+1
1

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS