HÖGSBY KOMMUN
En körkortslös bilist, en man i 55-årsåldern med adress i Högsby kommun, döms till skyddstillsyn och 40 timmars samhällstjänst för grovt rattfylleri och grov olovlig körning.
I domen finns det en föreskrift där det står att mannen ska delta i den behandling eller programverksamhet som frivården finner lämplig.
En månad skulle ha dömts ut om fängelse hade valts som påföljd, skriver tingsrätten.
Det var den 26 februari som polisen stoppade mannen då han var ute och körde personbil på en plats i Högsby kommun.
Han hade 1,10 promille alkohol i blodet under/efter färden.
Mannen har tidigare dömts för olovlig körning.
What’s your Reaction?
+1
2
+1
0
+1
1
+1
1
+1
0
+1
2
+1
1
