Blåljus: Guldarmband för 50 000 kronor försvann från bostad

Bild på polisemblem för jacka
Bilden är en genrebild. Foto: Fotoakuten

ANNONS

OSKARSHAMN

En man i 75-årsåldern, med adress i Oskarshamn, uppger att han har blivit av med två guldarmband (18 karat) som förvarades i hustruns nattduksbord.

Det rör sig om en XX-länk, som är värd 25 000 kronor, samt en X-länk, som också är värd 25 000 kronor.

Det totala värdet landar följaktligen på 50 000 kronor.

Enligt polisanmälan har paret haft besök av ganska många vänner under den aktuella brottstiden, mellan 20 och 23 maj, men några för paret okända personer ska inte ha varit i bostaden.

Det finns ingen utpekad misstänkt för stölden i nuläget, konstaterar Peter Karlsson, förundersökningsledare vid polisen i Oskarshamn, på onsdagen.

Läs fler polisnyheter här

+1
0
+1
1
+1
1
+1
2
+1
0
+1
14
+1
1

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS