Polisen stoppade en onykter och körkortslös mopedist

Polisbil i Oskarshamn
Bilden är en genrebild. Foto: Peter A Rosén

ANNONS

HÖGSBY

Klockan 15.34 på valborgsmässoaftonen stoppade polisen en mopedist i en kontroll på Kyrkogatan i Högsby.

Föraren, man i 40-årsåldern, färdades på en klass 1-moped trots att han saknar behörighet för det.

Patrullen kunde konstatera att han vinglade kraftigt när han körde; och det visade sig sedan att han hade 0,5 promille alkohol i blodet.

Anmälningar om olovlig körning och rattfylleri upprättades.

Läs fler polisnyheter här

+1
0
+1
0
+1
1
+1
1
+1
2
+1
5
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS