HÖGSBY
Klockan 15.34 på valborgsmässoaftonen stoppade polisen en mopedist i en kontroll på Kyrkogatan i Högsby.
Föraren, man i 40-årsåldern, färdades på en klass 1-moped trots att han saknar behörighet för det.
Patrullen kunde konstatera att han vinglade kraftigt när han körde; och det visade sig sedan att han hade 0,5 promille alkohol i blodet.
Anmälningar om olovlig körning och rattfylleri upprättades.
What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
1
+1
1
+1
2
+1
5
+1
0
