Bråk vid midnatt – en man ska ha misshandlat en ung kvinna

Närbild på polisbil i Oskarshamn
Bilden är en genrebild. Foto: Peter A Rosén

ANNONS

OSKARSHAMN

På lördagskvällen, den 16 maj, fick polisen in ett larm om ett bråk vid en bensinmack i Oskarshamn.

Enligt de initiala uppgifterna var en man och en ung kvinna involverade i händelsen, berättar Katarina Rusin, presstalesperson i polisregion syd, på söndagsförmiddagen.

Kvinnan ska ha blivit utsatt för ringa misshandel.

Mannen är i 40-årsåldern.

De inblandade känner varandra på något sätt.

Det fanns inget sjukvårdsbehov.

Uppdatering, måndag:

Peter Karlsson, förundersökningsledare vid polisen i Oskarshamn, berättar att stämningen var stökig och tjafsig när polisen anlände.

Sammanlagt var åtta personer inblandade.

Mannen i 40-årsåldern ska ha tagit ett struptag på kvinnan, som är i 20-årsåldern, och mannen uppgav att två killar på platsen hade uppträtt otrevligt och hotat honom.

En anmälan om olaga hot upprättades.

Läs fler polisnyheter här

+1
0
+1
0
+1
0
+1
1
+1
1
+1
8
+1
6

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS