Brev till Oskarshamns kommun: ”Det ser för jävligt ut”

Stadshuset i Oskarshamn
Stadshuset i Oskarshamn. Foto: Peter A Rosén

ANNONS

OSKARSHAMN

I ett brev till kommunen ondgör sig en privatperson över att rester efter trädfällningar vid Stengatan, Oscarsgymnasiet och Miljöhuset, i Oskarshamn, inte har plockats upp.

”Skiten har legat på samma ställe i månader och det ser för jävligt ut. Lite ordning kan man väl kräva av vuxna människor, eller?”, skriver personen i fråga.

I ett svar skriver Richard Bergquist, teknisk chef i kommunen, så här:

”Du har ju skrivit till oss i samma ärende tidigare och vi har gett svaret att vi lämnar kvar en del ris och trädrester för att gynna djurlivet och den biologiska mångfalden.”

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS