Cancerdiagnos försenades med några år på grund av sjukvårdens miss

Läkare vid bärbar dator
Bilden är en genrebild. Foto: Freepik

ANNONS

KALMAR LÄN

”Chefläkare Gunhild Nordesjö Haglund vid Länssjukhuset i Kalmar har gjort en anmälan enligt lex Maria efter fördröjd diagnos”, skriver Region Kalmar län i ett pressmeddelande.

”Vid upprepade tillfällen under flera år röntgades en patient i 70-årsåldern. Trots att avvikande röntgenfynd upptäcktes följdes det aldrig upp. Först några år senare upptäcktes en cancer som hade spridit sig. Patientens diagnos har därför kraftigt fördröjts. Åtgärder är vidtagna för att minska risken för upprepning”, skriver regionen.

Läs om fler lex Maria-anmälningar här

+1
1
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
8
+1
2

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS