Centerpartiet vill se en strategi för turist- och besöksnäringen i Högsby kommun

högsbybadarisol

ANNONS

Centerpartiet vill att Högsby kommun ska ta fram en strategi för Turist- och besöksnäringen, med vidhängande budget.

Partiet skriver om detta i en motion till fullmäktige.

”Ett av benen som Högsby kommun ska stå på i framtiden är turist- och besöksnäringen. Detta tack vare vår fantastiska miljö med alla fiskevatten, vandringsleder, Ekopark Hornsö med Aboda Klint, Emån med sina fina lax- och öringsvatten, badplatser och campingplatser/ställplatser”, skriver Centerpartiet.

Centerpartiet betecknar det hela som en strategisk fråga.

ARKIVFOTO

PETER A ROSÉN

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS