Efter anmälan i Oskarshamn: Varning för identitetskapare i sociala medier

Bild på polisbil snett bakifrån från sidan
Bilden är en genrebild. Foto: Peter A Rosén

ANNONS

OSKARSHAMN

Polisen har upprättat en anmälan om olovlig identitetsanvändning i Oskarshamns kommun.

Det rör sig om ett Facebook-konto som har blivit hackat.

Robert Loeffel, presstalesperson i polisregion syd, berättar att det är vanligt med den här typen av anmälningar.

Någon hackar exempelvis ett Facebook-konto, byter lösenord och skickar meddelanden till personens vänner, där man ber om olika uppgifter för att kunna genomföra ett planerat bedrägeri.

ARKIVFOTO

PETER A ROSÉN

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS