En man gick in på biblioteket – då stals hans elsparkcykel

Elsparkcykel
Bilden är en genrebild. Foto: Freepik

ANNONS

MÖNSTERÅS

En man i 35-årsåldern, som färdades på en elsparkcykel, blev törstig och bestämde sig för att stanna till och dricka vatten på kommunbiblioteket på Norra Tingsgatan i Mönsterås.

När han var inne på biblioteket, så passade någon eller några på att ta hans elsparkcykel som stod parkerad utanför entrén.

Det var någon gång mellan klockan 17.00 och 17.40 på onsdagen, den 6 maj, som tjuven/tjuvarna slog till.

Det rör sig om en svart Xiaomi, värdet är okänt.

Mannen kollade runt, men han kunde inte se någon misstänkt eller några spår efter stölden.

En stöldanmälan är upprättad, berättar Peter Karlsson, förundersökningsledare vid polisen i Oskarshamn, på torsdagen.

Den drabbade bor i Mönsterås.

Läs fler polisnyheter här

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
5
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS