En patient och en medarbetare på Oskarshamns sjukhus har fått covid-19

Oskarshamns sjukhus
Oskarshamns sjukhus. Foto: Peter A Rosén

ANNONS

OSKARSHAMN

En patient och en medarbetare på avdelning 5 på medicinkliniken på Oskarshamns sjukhus har fått bekräftad covid-19.

Det berättar sjukhusets chefläkare Elmar Keppel.

”Samtliga andra inneliggande patienter, på samma avdelning, samt medarbetare har inom ramen av den omedelbart inledda smittspårningen testats negativt för covid-19”, säger han.

ARKIVFOTO

PETER A ROSÉN

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS