KALMAR LÄN
”Chefläkare Gunhild Nordesjö Haglund vid Länssjukhuset i Kalmar har gjort en anmälan enligt lex Maria efter en fördröjd diagnos”, skriver Region Kalmar län i ett pressmeddelande.
”Ett barn under tio år sökte vård med anledning av buksmärtor och kräkningar. Ett medel mot illamående gavs och då barnet bedömdes må bättre skickades det åter till hemmet. Barnet återkom några timmar senare med fortsatta besvär, utredning inleddes, rätt diagnos kunde fastställas och behandling ges. Åtgärder är vidtagna för att minska risken för upprepning”, skriver regionen.
Läs mer om fler lex Maria-anmälningar här
What’s your Reaction?
+1
2
+1
0
+1
0
+1
2
+1
0
+1
8
+1
8
