Insändare: Vet inte om jag ska skratta eller gråta

Äldre kvinna med bärbar dator
Bilden är en genrebild. Foto: Freepik

ANNONS

INSÄNDARE

Valhysterin är igång.

Ridån har gått upp för ännu en valrörelse.

Det började med ”Fördomsshowen”, där vissa deltagare visade större självförtroende än kunskap.

Nu fylls medierna åter av löften.

Blir svårare

Nya satsningar, nya visioner och nya försäkringar om att allt ska bli bättre – bara vi röstar rätt.

Samtidigt blir det allt svårare att skilja mellan sanning, halvsanning och välregisserade budskap.

Omtanken om folket lyfts fram i varje tal, varje debatt och varje presskonferens.

Alla säger sig stå på medborgarnas sida.

Alla säger sig ha lösningarna.

Men någonstans skaver det.

Kanske är det känslan av att samma ord återkommer, val efter val, medan verkligheten fortsätter att utmana de vackra löftena.

Vem är skickligast?

Politikerna möts, ler mot varandra och talar om samarbete och ansvar.

Vi får höra att de stora skillnaderna finns.

Ändå verkar de ofta märkligt överens när kamerorna är på.

Som väljare vet jag inte alltid om jag ska skratta, gråta eller bara skaka på huvudet.

Frågan är inte längre vem som har de största visionerna, utan vem som är skickligast på att sälja dem.

Funderingar från en åldrande liberal.

Eva-Maria

Läs fler insändare här

+1
25
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
1

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS