FIGEHOLM/OSKARSHAMN
En bilist, en man i 30-årsåldern, blev av med körkortet i en poliskontroll i Figeholm på fredagskvällen, den 1 maj.
Det var vid 21.50-tiden som polisen stoppade vederbörande; och han blåste positivt i sållningsinstrumentet.
Patrullen omhändertog körkortet och mannen är misstänkt för grovt rattfylleri, berättar Sara Andersson, presstalesperson i polisregion syd, på lördagsförmiddagen.
Promillehalten är okänd i skrivande stund, mannen medtogs för vidare provtagning.
Polisen stoppade dessutom en bilist på Östra Torggatan, i centrala Oskarshamn, strax efter klockan 22 samma kväll.
Föraren, en man i 50-årsåldern, är misstänkt för drograttfylleri.
Han medtogs för provtagning, konstaterar Sara Andersson.
What’s your Reaction?
+1
19
+1
0
+1
1
+1
0
+1
2
+1
7
+1
2
