Grovt rattfylleri: Bilist förlorade körkortet i poliskontroll

Polisbil med blåljus
Bilden är en genrebild. Foto: Peter A Rosén

ANNONS

FIGEHOLM/OSKARSHAMN

En bilist, en man i 30-årsåldern, blev av med körkortet i en poliskontroll i Figeholm på fredagskvällen, den 1 maj.

Det var vid 21.50-tiden som polisen stoppade vederbörande; och han blåste positivt i sållningsinstrumentet.

Patrullen omhändertog körkortet och mannen är misstänkt för grovt rattfylleri, berättar Sara Andersson, presstalesperson i polisregion syd, på lördagsförmiddagen.

Promillehalten är okänd i skrivande stund, mannen medtogs för vidare provtagning.

Polisen stoppade dessutom en bilist på Östra Torggatan, i centrala Oskarshamn, strax efter klockan 22 samma kväll.

Föraren, en man i 50-årsåldern, är misstänkt för drograttfylleri.

Han medtogs för provtagning, konstaterar Sara Andersson.

Läs fler polisnyheter här

+1
19
+1
0
+1
1
+1
0
+1
2
+1
7
+1
2

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS