Hundattack i Högsby kommun slutade med besök på hälsocentralen

Högsby kommun
Högsby kommun. Arkivfoto: Peter A Rosén

ANNONS

HÖGSBY KOMMUN

En anmälan om vållande till kroppsskada har upprättats efter en hundattack i Högsby kommun.

En dam i 80-årsåldern var ute på en hundpromenad.

En annan hund ska då ha slitit sig loss från en okänd ägare och attackerat damens hund med ett bett över ryggen.

Den attackerade hunden klarade sig utan skador, tack vare att den hade ett täcke över ryggen.

Damen ramlade dock omkull i samband med händelsen och hon fick uppsöka en hälsocentral med lindriga skador.

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS