Hyresgäst rasar – sluta dra möbler över golven

Tre personer drar möbler över ett lägenhetsgolv; en soffa, ett bord och en liten stol.
Bilden är en genrebild. Foto: ChatGPT

ANNONS

INSÄNDARE

Jag är hyresgäst i en lägenhet i ett flerfamiljshus och jag har tröttnat på grannarna!

Sluta dra möbler över golven för i helvete!

Jag vet inte hur många som tänker på det.

Men det finns ett ljud som kan göra en vanlig vardag helt outhärdlig.

Ljudet av möbler som dras över golvet.

Jag och min familj bor i en lägenhet i ett flerfamiljshus.

Ovanför mig, eller möjligen snett ovanför oss (svårt att veta exakt hur det vidriga ljudet färdas) bor en granne, eller flera grannar, som av någon okänd anledning dagligen flyttar runt sina möbler över golven.

Stolar.

Bord.

En tung soffa.

Kanske även en säng emellanåt?

Låter det som.

Ett ljud som aldrig tar slut

Det skrapar.

Det dundrar.

Det vibrerar genom hela taket.

Och det är inte bara någon gång ibland, som sagt var.

Det är verkligen varje dag, morgon, middag, kväll…

Sällan på nätterna, som väl är, alltid något…

”Det låter kanske som en skitsak, men det är det inte”

En förbannad hyresgäst

Det kanske låter som en skitsak, men det är det inte.

När ljuden återkommer gång på gång, dag efter dag, kväll efter kväll – då blir det en stress.

Det går inte att koppla av.

Det går inte att vila.

Det går knappt att tänka.

Det som är mest frustrerande är att det inte ens hjälper att ha hörselskydd på sig, det där jävla ljudet når fram till öronen ändå.

Lyft möblerna i stället för att dra dem över golvet, eller sätt möbeltassar på dem för fan!

Visa hänsyn i flerfamiljshus

Visa hänsyn!

Att bo i flerfamiljshus innebär att man måste tänka på andra.

”Det handlar om respekt”

Det handlar om respekt.

Om att förstå att ens egna handlingar påverkar människor runt omkring.

För den som drar möbler kanske det bara är några sekunder av oväsen.

För oss som bor under kan det vara det som förstör en hel kväll.

Handlar det om tvångstankar, månne?

Sök vård i sådana fall!

Men det är hög tid att ändra på ditt/ert jävla beteende!

Så till dig/er som bor ovanför någon:

Snälla.

Sluta dra möbler över golvet.

Vi som bor under tackar dig/er!

En förbannad hyresgäst

Läs fler insändare här

+1
118
+1
7
+1
5
+1
9
+1
1
+1
7
+1
2

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS