SVERIGE
En Ica-handlare som pekats ut som huvudman i den uppmärksammade insiderhärvan har valt att lämna sin butik.
Det rapporterar Blekinge Läns Tidning (BLT).
– Jag kan bekräfta att handlaren har valt att överlåta butiken. Det är ännu inte klart vem som kommer att ta över den, säger Magdalena Sekkenes, presstalesperson för Ica-handlarnas Förbund, till BLT.
Handlaren fick sitt straff sänkt i hovrätten och dömdes för obehörigt röjande av insiderinformation.
Enligt domarna ska personen ha spridit hemlig information som ledde till att 13 personer begick insiderbrott.
Den aktuella handlaren är den tredje personen i härvan som nu lämnar sin butik.
Det är fortfarande oklart om de dömda riskerar att uteslutas ur Ica-handlarnas Förbund.
Frågan om målet ska tas upp i Högsta domstolen kan avgöras inom kort.
Enligt uppgifter till BLT väntas ett besked om prövningstillstånd komma inom veckor.
