IKO-back stängs av och bötfälls

adamjanosik

ANNONS

OSKARSHAMN

IK Oskarshamns-backen Adam Janosik (till höger på bilden) stängs av i två matcher efter ett slagsmål med Skellefteås Andreas Wingerli.

”Båda spelarna börjar knuffa på varandra, vilket sedan övergår till ett slagsmål. Janosik släpper båda sina handskar medan Wingerli behåller sina på. Båda spelarna utdelar många slag mot varandras huvuden som träffar”, skriver disciplinnämnden.

Adam Janosik ska dessutom betala böter på 12 588 kronor.

ARKIVFOTO

PETER A ROSÉN

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS