ANNONS

Oskarshamns sjukhus
Oskarshamns sjukhus. Foto: Peter A Rosén

Insändare om sjukvårdspersonalen som åkte på spa: “Sila mygg och svälja kameler”

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev i din mejlbox gratis

Varje lördag får du aktuella artiklar, tips om evenemang & mycket mer. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din e-postadress. Prenumerationen är gratis och du kan avsluta den när som helst:

ANNONS

INSÄNDARE

Sila mygg och svälja kameler.

Ja, så kan man sammanfatta händelsen när anställda på Oskarshamns sjukhus åkte på utbildningsdag med spa.

Definitionen på rubriken är att haka upp sig på småsaker och missa större problem.

Småsaken i denna händelse var att anställda på medicin och akutavdelningen efter avslutad kompetensutbildning på egentid valde att få lite spa-behandling.

Något som sunt tänkande människor unnar denna hårt arbetande arbetsprofession.

“Problemen finns inte”

De större problemen finns inte enligt min mening alls.

För det första drabbade kostnaden för denna dag ej regionens budget, utan det var pengar som kom från Linnéuniversitetet för att avdelningarna tar emot sjuksköterskestudenter, vilket gynnar både sjukhuset och patienterna.

I andra hand känner berörd personal att deras slit och engagemang för berörda patienter uppskattas.

Inom näringslivet är detta förfarande helt främmande.

“Bör uppmuntras”

Där kan det handla om luxuösa resor till främmande länder för att visa företagets uppskattning för ett bra genomfört arbete.

Vårdpersonal, oavsett vilken uppgift man har, bör uppmuntras på alla sätt.

Vi som nyttjar deras kompetens och uppoffring tvekar inte en sekund för att visa vår uppskattning.

Jan Johansson

Oskarshamn

Arkivfoto: Peter A Rosén

+1
31
+1
6
+1
1
+1
1
+1
0
+1
1

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS