Insändare: ”Sopnedkasten luktar ve och fasa”

Överfyllda sopnedkast.
Överfyllda sopnedkast på Arkitektvägen i Kristineberg i Oskarshamn. Foto: Privat

ANNONS

INSÄNDARE

Nu är det snart dags för fågelkalas igen här på Arkitektvägen i Kristineberg.

Sopnedkastet är ur funktion för tredje veckan i följd.

Kretslopp Sydost verkar ha stora problem med att få ordning på sina nedkast när de går sönder.

Bättre att Byggebo öppnar de gamla sophusen igen, de luktar inte illa heller.

Sopnedkasten luktar ve och fasa ibland, även när de fungerar.

Inte enda stället

Det här är inte heller det enda stället där sopnedkastet har gått sönder, det finns fler ställen där vi har sett berg av soppåsar.

Fåglarna kan konsten att bita sönder påsarna och sedan blåser det med vinden långt bort från den ursprungliga platsen.

Ta bort dessa sopnedkast och öppna sophusen, det är ett krav som politikerna borde föra fram.

Det parti som går fram med det kravet skulle jag rösta på.

Oskarshamnsbo

Överfyllda sopnedkast.
Foto: Privat

Läs fler insändare här

+1
6
+1
9
+1
0
+1
2
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS