Klart: Det blir distansundervisning på högstadiet i Oskarshamn

Foto: Peter A Rosén
Foto: Peter A Rosén

ANNONS

OSKARSHAMN

Oskarshamns kommun väljer att följa Region Kalmar läns rekommendation om distansundervisning nästa vecka.

”Högstadiet kommer att ha distansundervisning under vecka 9 med anledning av rekommendationen. Planen var att alla årskurser skulle ha varit tillbaka på skolorna under vecka 9, men vi får skjuta på det. Varje skola organiserar dock undervisningen på så sätt att de elever på högstadiet som måste vara på plats kan vara det. Gymnasiet fortsätter med distansundervisning på så sätt att en tredjedel är på plats och två tredjedelar är på distans”, säger bildningsnämndens ordförande Anton Sejnehed (S).

ARKIVFOTO

PETER A ROSÉN

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS