OSKARSHAMN
Oskarshamn får ytterligare en hundbadplats.
Bildningsnämndens politiker har sagt ja till ett e-förslag om ett hundbad vid udden på Havslätts badplats.
– Vi har haft planer på att ha en hundbadplats där; och nu när förslaget kom så föreslog förvaltningen att vi ska ha ett hundbad där. Tanken är att vi öppnar upp och skyltar upp, med information om vad som gäller, från och med den 1 juni, så det innebär helt enkelt att vi genomför det e-förslaget, säger nämndens ordförande Anton Sejnehed (S) på en pressträff på torsdagen.
– I kommunen finns det tre platser till där vi särskilt hänvisar till hundbad; det är vid Forshults badplats, på Ernemarpiren och Gunnarsö i Oskarshamn.
What’s your Reaction?
+1
20
+1
8
+1
0
+1
1
+1
0
+1
1
+1
3
