Kommunen polisanmäler en skadegörelse – värdet ligger på 10 000

polisstationen i Oskarshamn
Bilden är en genrebild. Foto: Peter A Rosén

ANNONS

HÖGSBY

Någon gång mellan klockan 16.00 på måndagen och 09.00 på tisdagen, den 19 maj, eldade någon eller några på en bänk utanför byggnaden ”Rönnen” på Fröviskolan i Högsby.

En skadegörelseanmälan är upprättad, berättar Peter Karlsson, förundersökningsledare vid polisen i Oskarshamn, på onsdagen.

Det uppskattade skadevärdet ligger på 10 000 kronor, enligt kommunen, som är målsägare i ärendet.

Läs fler polisnyheter här

+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
13
+1
1

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS