Kommunledningen i Högsby säger nej till förslag om fina bilder vid kommunskyltarna

Högsby kommun
Högsby kommun. Arkivfoto: Peter A Rosén

ANNONS

HÖGSBY

Kommunledningsutskottet i Högsby säger nej till medborgarförslaget om att sätta upp bilder vid kommunskyltarna.

Det var i mitten av januari som en privatperson lämnade in medborgarförslaget.

Personen ifråga vill att några fina bilder från kommunen ska sättas upp vid kommunskyltarna i Fagerhult, Glahytt och Långemåla.

Vår tidning pratar med kommunalrådet Stihna Johansson Evertsson (C) på onsdagen.

Hon berättar att kommunens ambition är att gå mot en mer digital marknadsföring framöver och att det idag inte finns pengar för att ta fram, montera och underhålla sådana skyltar.

ARKIVFOTO

PETER A ROSÉN

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS