Köpte mobiler via Facebook – men de lyser med sin frånvaro

Mobil med appen Facebook
Bilden är en genrebild. Foto: Freepik

ANNONS

OSKARSHAMN

En man i 45-årsåldern, med adress i Oskarshamn, bestämde sig för att köpa två mobiltelefoner som annonserades ut till försäljning via Facebook Marketplace.

De kostade 100 kronor styck och mannen swishade sammanlagt 272 kronor, frakten inkluderad, till säljaren den 8 april – men han har inte fått mobilerna.

En polisanmälan gällande ringa bedrägeri är upprättad, berättar Peter Karlsson, förundersökningsledare vid polisen i Oskarshamn, på torsdagen.

En kvinna i 30-årsåldern, hemmahörande i Västergötland, är uppsatt som misstänkt i ärendet.

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
5
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS