Körde i 55 på 30-väg – nu väntar böter

30-skylt mellan 7-17
Bilden är en genrebild. Foto: Peter A Rosén

ANNONS

ÅLEM

En bilist, en man i 60-årsåldern med adress i Östergötlands län, åtalas för brott mot trafikförordningen.

Enligt åtalet körde han i 55 kilometer i timmen på en 30-sträcka på Alsteråvägen, riksväg 34, i Ålem i måndags, den 13 april.

Åklagaren föreslår att mannen ska betala 3 200 kronor i böter.

Ärendet har hanterats enligt reglerna om snabbförfarande i brottmål.

Läs om fler fortkörningar här

+1
7
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS