Körkortslös bilförare i Blomstermåla hade yxa och kniv med sig

Vägskylt i Blomstermåla
Arkivfoto: Peter A Rosén

ANNONS

BLOMSTERMÅLA

Polisen stoppade en bilist i en rutinkontroll på Storgatan i Blomstermåla vid 21-tiden på torsdagskvällen.

Det visade sig att föraren, en man i 35-årsåldern, saknar körkort.

Han hade dessutom en kniv på sig och en yxa i bilen, som beslagtogs.

Polisen upprättade en anmälan om grov olovlig körning, på grund av att mannen tidigare har dömts för olovlig körning. Man upprättade även en anmälan om brott mot knivlagen.

Beslagtar ni bilen i ett sådant läge?

”Nej, det görs en bedömning från fall till fall. Ägarförhållanden och annat spelar in”, svarar Robert Loeffel, presschef vid polisregion syd.

ARKIVFOTO

PETER A ROSÉN

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS