HÖGSBY
När en körkortslös man i 55-årsåldern, som satt bakom ratten i en personbil, stoppades av polisen på riksväg 37 i Högsby i fredags, vid 08.30-tiden på förmiddagen, så sa han att han var på väg till järnvägsstationen för att ta tåget till tingsrätten, där han skulle gå på en rättegång gällande grovt rattfylleri och grov olovlig körning.
På vägen dit drog han följaktligen på sig ytterligare en grov olovlig körning, konstaterar Peter Karlsson, förundersökningsledare vid polisen i Oskarshamn, på måndagen.
Den körkortslöse mannen bor i Högsby kommun.
What’s your Reaction?
+1
1
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
8
+1
3
