Körkortslös på väg till sin egen rättegång – åkte dit igen

Svart bil med släckt baklyse
Bilden är en genrebild. Foto: Freepik

ANNONS

HÖGSBY

När en körkortslös man i 55-årsåldern, som satt bakom ratten i en personbil, stoppades av polisen på riksväg 37 i Högsby i fredags, vid 08.30-tiden på förmiddagen, så sa han att han var på väg till järnvägsstationen för att ta tåget till tingsrätten, där han skulle gå på en rättegång gällande grovt rattfylleri och grov olovlig körning.

På vägen dit drog han följaktligen på sig ytterligare en grov olovlig körning, konstaterar Peter Karlsson, förundersökningsledare vid polisen i Oskarshamn, på måndagen.

Den körkortslöse mannen bor i Högsby kommun.

Läs fler polisnyheter här

+1
1
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
8
+1
3

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS