L och KD kommer att vara på plats på demonstrationen i Oskarshamn på fredagen

Mathias Karlsson (L)
Mathias Karlsson (L)

ANNONS

OSKARSHAMN

Liberalerna och Kristdemokraterna kommer att vara på plats och stötta folkinitiativets demonstranter utanför stadshuset i Oskarshamn på fredagen.

Det säger oppositionsrådet Mathias Karlsson (L), bilden, till vår tidning på torsdagen.

Endast fyra personer åt gången demonstrerar, med flera meters mellanrum, så det finns ingen större risk för smittspridning, konstaterar han.

– Jag och Ingemar Lennartsson (KD) kommer att vara på plats.

Folkinitiativet kämpar för att äldreboendena Hultgården och Charlottagården, i Misterhult, ska öppnas igen.

Demonstrationen är en del i den kampen.

ARKIVFOTO

PETER A ROSÉN

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS