KALMAR LÄN
”Chefläkare Gunhild Nordesjö Haglund vid Länssjukhuset i Kalmar har gjort en anmälan enligt lex Maria efter att en patient fått biverkningar av läkemedel”, skriver Region Kalmar län i ett pressmeddelande.
”Hos en patient 60-årsåldern uppmättes förhöjda läkemedelskoncentrationer i blodet. Trots detta fortsatte läkemedelsbehandlingen, vilket resulterade i allvarliga biverkningar. En utredning av händelseförloppet har genomförts, orsaker har konstaterats och åtgärder vidtagits för att minska risken för upprepning”, skriver regionen.
Läs om fler lex Maria-anmälningar här
What’s your Reaction?
+1
1
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
9
+1
3
