Läkemedelsmisstag på sjukhuset – patient fick allvarliga biverkningar

Länssjukhuset i Kalmar
Länssjukhuset i Kalmar. Foto: Peter A Rosén

ANNONS

KALMAR LÄN

”Chefläkare Gunhild Nordesjö Haglund vid Länssjukhuset i Kalmar har gjort en anmälan enligt lex Maria efter att en patient fått biverkningar av läkemedel”, skriver Region Kalmar län i ett pressmeddelande.

”Hos en patient 60-årsåldern uppmättes förhöjda läkemedelskoncentrationer i blodet. Trots detta fortsatte läkemedelsbehandlingen, vilket resulterade i allvarliga biverkningar. En utredning av händelseförloppet har genomförts, orsaker har konstaterats och åtgärder vidtagits för att minska risken för upprepning”, skriver regionen.

Läs om fler lex Maria-anmälningar här

+1
1
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
9
+1
3

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS