Larm om djurräddning utanför Oskarshamn

Räddningstjänstens fordon
Bilden är en genrebild. Foto: Peter A Rosén

ANNONS

OSKARSHAMN

Vid 16.20-tiden på onsdagen kom det in ett djurräddningslarm från Änghorvan, Lagmanskvarn, utanför Oskarshamn.

Räddningstjänsten berättar att en häst har lagt sig på sidan i en hage och den har svårt att komma upp på grund av att det är blankis i den aktuella hagen.

Räddningsmanskapet drar försiktigt hästen till en plats där den kan få fotfäste och resa sig.

En veterinär får sedan besiktiga hästen för att se om den har skadat sig.

ARKIVFOTO

PETER A ROSÉN

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS