Micke: Jag stod på S-sidan – men inte längre

Man använder dator
Bilden är en genrebild. Foto: Freepik

ANNONS

INSÄNDARE

Lyssna på vad väljarna vill.

Det fanns en tid då jag åsiktsmässigt stod på S-sidan.

Läser man om Per Albin Hansson och Olof Palme, så var de enligt mig väldigt bra för Sverige och folket.

Men nu har det, för att citera Eddie, ”gått åt helvete”.

Vill inte släppa in SD

Nu har det blivit en kamp om makten, där Socialdemokraterna enligt mig har gett sig fan på att behålla makten, oavsett om det drabbar folket.

De vill inte släppa in Sverigedemokraterna.

Enligt mig är SD, och högern i stort, de enda som är ärliga och tänker på Sverige och invånarna.

Om nu en stor del av Sveriges befolkning går åt SD:s håll, så måste man tänka över sin politik.

Demokrati handlar om vad de flesta vill. Går det inte ens egen väg, så får man acceptera det och försöka på annat sätt.

Men man ska aldrig ge upp.

Det får dock inte gå till överdrift, och man ska inte ta till lögner för att få sin vilja fram.

Man får inte heller utnyttja svagare personer för sitt eget syftes skull.

Som det ser ut just nu i politiken verkar det vara maktbegär och manipulation som gäller.

Lyssna på väljarna

Det som är viktigt – att göra det bästa för samhället och invånarna – verkar inte ha så stor betydelse, utom på ett håll.

Men det hållet ska smutskastas så gott det går, bara för att det ska vara så.

Så ska det inte vara.

Tänk efter, gör rätt och framför allt: lyssna på vad väljarna vill.

Det är tack vare oss väljare som ni har era fina jobb.

Micke

Läs fler insändare här

+1
55
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
1
+1
11

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS