INSÄNDARE
Läste i dag insändaren om personalen som gråter på jobbet inom OF.
Detta är något som är vanligare än man kan tro, det är min bild.
Inlägget talar verkligen om hur det är – och det finns ingen som lyssnar eller tar tag i problemen ordentligt.
Det finns personal som inte har något schema framöver, vilket innebär att man inte kan planera sin sommar med exempelvis familjen.
Ja, vi har faktiskt familjer och ett privatliv.
Semestern har man fått lösa genom att dela upp den, detta för att två tredjedelar av den ordinarie personalen alltid ska vara på plats.
Lönebortfallet är för stort
Är det återhämtning?
Många drömmer om att kunna gå ner i tid för att orka, men lönebortfallet är för stort.
Kommentar utifrån:
– Säg upp dig, jag skulle aldrig vara kvar inom kommunen.
Men vi tycker om vårt yrke, men vi tycker inte om att bli behandlade på det här sättet.
Facket:
Man får till sig att det ska dokumenteras och skrivas tillbud så att facket får till sig det.
Tror inte det kommer fram till facket, med tanke på att det inte händer något därifrån.
Vi får i alla fall ingen återkoppling.
Man får mestadels kämpa utan deras stöttning, så varför är man med i facket?
Måste finnas tillräckligt med underlag som visar hur vi har det, eller?
Varför ber inte facket om att få se fler scheman?
Orkar inte
Många har ett ojämnt schema, det är inte okej att de ser ut på det viset, vi orkar inte.
Hur löser man situationen om inte personalen kan återhämta sig?
”Sluta misshandla er personal”
Omsorgspersonal som har varit med för länge!
Snart orkar vi inte resa oss och gå till jobbet igen, det är bara en tidsfråga.
Hur länge ska vi vara lojala med en arbetsgivare som inte tycks bry sig?
Brukarna drabbas
Nu ska vi kämpa oss igenom sommaren och se till att den blir fin för våra brukare, glöm inte att även de drabbas.
Kort och gott, det var bättre förr.
Sluta misshandla er personal.
Utan oss skulle det aldrig gå runt.
Omsorgspersonal som varit med för länge!
