DEBATTARTIKEL
Svar till före detta företagskonsult.
Oskarshamnspartiet har inget emot kommunens parkeringsvakter rent personligen.
De är trevliga och hälsar glatt under sina vandringar i vår stad.
Självklart utför de sitt arbete som ingår i arbetsuppgiften.
Oskarshamnspartiet tror dock att Oskarshamn skulle vara en trevligare stad att besöka utan risk för parkeringsböter.
Och p-vakterna kommer inte att bli arbetslösa.
Personligen tror jag att arbetsuppgiften kunde vara en annan, till exempel som skolvärdinnor på våra grundskolor.
Med den erfarenhet de har av att träffa folk så utvecklar man goda pedagogiska egenskaper som förmodligen skulle passa skolans värld alldeles utmärkt.
Oskarshamnspartiet driver också frågan om att våra större grundskolor ska ha egna vaktmästare, skolsköterskor samt kuratorer.
Jan Johansson
Oskarshamnspartiet
