INSÄNDARE
Det har varit några tuffa och känslosamma veckor för oss på Skeppsbron Restaurang & Café.
Många människor har drabbats hårt av situationen kring matleveranserna, och vi känner ett stort ansvar att göra det vi kan för att hjälpa till.
Därför vill vi meddela att Skeppsbron Restaurang & Café, från och med vecka 23, planerar att återuppta leveransen av mat till de personer som tidigare haft beviljad mat via hemtjänsten.
Går vidare på egen hand
Samarbetet med Oskarshamnspartiet blev tyvärr inte alls som vi hade hoppats på.
Efter mycket funderingar har vi därför valt att gå vidare på egen hand för att kunna skapa en trygg och fungerande lösning för de människor som behöver detta som mest.
För att kunna bygga upp verksamheten på rätt sätt kommer restaurangen att hålla stängt under vecka 22.
Under den veckan kommer vi arbeta intensivt med planering och förberedelser inför vårt nya egna koncept för matleveranser.
Om allt går enligt plan hoppas vi kunna vara igång igen redan vecka 23.
Samtidigt arbetar vi också för att kunna öppna restaurangen igen i samma anda som tidigare — med hemlagad husmanskost, dagens rätt och dagens buffé, där människor kan samlas och känna gemenskap.
Tackar alla
Vår förhoppning är även att inom några veckor kunna öppna vårt älskade café på terrassen igen, en plats som många tycker om och längtar tillbaka till.
Vi vill från hjärtat tacka alla som stöttat oss, hört av sig och visat omtanke under den här tiden.
Ert stöd betyder mer än ni anar.
Vi hoppas snart få välkomna er tillbaka till Skeppsbron Restaurang & Café.
Med värme,
Skeppsbron Restaurang & Café

