OSKARSHAMN
Chefläkaren vid Oskarshamns sjukhus, Elmar Keppel, har gjort en lex Maria-anmälan efter en försenad handläggning.
”Vid en undersökning av en patient i 70-årsåldern upptäcktes en stor ensidig luftansamling under lungan. Brister i tekniska förutsättningar och i interna kommunikationen på sjukhuset ledde till att det dröjde två dagar innan patienten kom till akuten och felet upptäcktes. Handläggning har utsatt patienten för onödigt lidande och risker för en allvarlig vårdskada”, skriver Region Kalmar län i ett pressmeddelande.
Läs mer om Oskarshamns sjukhus här
What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
1
+1
1
+1
3
+1
31
