Jobbade och gick på a-kassa – fick ut närmare 50 000

Kvinna som skriver på tangentbord
Bilden är en genrebild. Foto: Freepik

ANNONS

HÖGSBY KOMMUN

Ett fackförbunds arbetslöshetskassa polisanmäler en kvinna i 55-årsåldern, hemmahörande i Högsby kommun, för bidragsbrott.

Enligt anmälan uppgav kvinnan att hon var arbetslös, men under den aktuella tidsperioden – mellan maj och oktober 2024 – arbetade hon utomlands, enligt anmälan, vilket ledde till att hon felaktigt fick ut en a-kasseersättning på sammanlagt 48 816 kronor (67 ersättningsdagar).

Anställningsavtal och lönespecifikationer har hämtats in från arbetsgivaren i landet i fråga.

Det berättar Peter Karlsson, förundersökningsledare vid polisen i Oskarshamn, på måndagen.

Läs fler polisnyheter här

+1
5
+1
0
+1
1
+1
1
+1
0
+1
25
+1
5

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS