ÅLEM
Peter Karlsson, förundersökningsledare vid polisen i Oskarshamn, berättar om en ovanlig stöld.
Någon eller några har stulit en husvagn i Ålem.
Husvagnsstölder hör inte till vanligheterna, konstaterar Peter Karlsson.
– Minns inte när vi hade en sådan senast, säger han på onsdagen.
Det var under natten mellan 19 och 20 april som husvagnen i fråga försvann från en privatpersons tomt.
Målsägaren, en man i 30-årsåldern som bor i Nybro kommun, har haft husvagnen parkerad i tomtägarens trädgård.
38 år gammal husvagn
Tomtägaren underrättade målsägaren om att husvagnen var borta och målsägaren sa att det inte var han som hade hämtat den.
En stöldanmälan är därför upprättad.
Det finns inga kända iakttagelser som kan kopplas ihop med händelsen.
Husvagnen, en Polarvagn (547 GL) tillverkad 1988, är efterlyst.
Värdet på husvagnen är okänt.
