Polisen efter sällsynt stöld: ”Minns inte när vi hade en sådan senast”

Polisen
Bilden är en genrebild. Foto: Peter A Rosén

ANNONS

ÅLEM

Peter Karlsson, förundersökningsledare vid polisen i Oskarshamn, berättar om en ovanlig stöld.

Någon eller några har stulit en husvagn i Ålem.

Husvagnsstölder hör inte till vanligheterna, konstaterar Peter Karlsson.

– Minns inte när vi hade en sådan senast, säger han på onsdagen.

Det var under natten mellan 19 och 20 april som husvagnen i fråga försvann från en privatpersons tomt.

Målsägaren, en man i 30-årsåldern som bor i Nybro kommun, har haft husvagnen parkerad i tomtägarens trädgård.

38 år gammal husvagn

Tomtägaren underrättade målsägaren om att husvagnen var borta och målsägaren sa att det inte var han som hade hämtat den.

En stöldanmälan är därför upprättad.

Det finns inga kända iakttagelser som kan kopplas ihop med händelsen.

Husvagnen, en Polarvagn (547 GL) tillverkad 1988, är efterlyst.

Värdet på husvagnen är okänt.

Läs fler polisnyheter här

+1
0
+1
0
+1
2
+1
1
+1
0
+1
2
+1
4

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS