Polisen: Kvinna anmäls återigen för falskt larm efter knivlarm

Polisbil med blåljus
Bilden är en genrebild. Foto: Peter A Rosén

ANNONS

OSKARSHAMN

En kvinna i 45-årsåldern, hemmahörande i Oskarshamn, anmäls för falskt larm.

Och det är inte första gången hon anmäls för det brottet.

Nu senast fick polisen in ett larm från henne vid 00.30-tiden på natten till måndagen, den 1 juni.

Hon ringde och uppgav att det hade uppstått ett bråk i bostaden och att en person hade kniv.

En patrull skickades dit och poliserna pratade med de berörda.

Det där med kniven stämde inte, det handlade om ett bråk om en nyckel.

Kvinnan befann sig inte i någon akut fara.

Falsklarm är förstås ett ofog.

– Det ska man inte ta lätt på. Ett utryckning kostar ett antal tusenlappar – och det skulle kunna vara så olyckligt att när vi åker på det falska larmet så sitter det någon någonstans, som är i behov av hjälp, som får vänta i stället. Den som behöver hjälp ska inte behöva vänta, säger Peter Karlsson, förundersökningsledare vid polisen i Oskarshamn.

Läs fler polisnyheter här

+1
0
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
10
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS