MÖNSTERÅS KOMMUN
Polisen har fått in en nedskräpningsanmälan.
Enligt anmälan har någon eller några olovligen slängt byggavfall på en plats i Mönsterås kommun.
Det var kommunens miljökontor som fick in ett tips om att det har dumpats återvinningsavfall på den aktuella platsen och tipsaren, som uppger att det ska röra sig om ett företag, befarar att man tänker gräva ner avfallet i fråga.
En inspektion har genomförts och en äldre man är uppsatt som misstänkt i ärendet, berättar Peter Karlsson, förundersökningsledare vid polisen i Oskarshamn, på tisdagen.
What’s your Reaction?
+1
1
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
9
+1
0
