Polisen tog körkortslös och misstänkt rattfull bilist

En parkerad polisbil framför stenhus
Bilden är en genrebild. Foto: Peter A Rosén

ANNONS

PÅSKALLAVIK

På påskdagen tog polisen en körkortslös bilist som brukar vara ute och köra vanemässigt.

Det var vid 16.30-tiden som en person ringde in till polisen och berättade att två personer hade anlänt till en plats med bil och att de betedde sig på ett påverkat sätt.

Uppringaren hade sett vem som körde.

En polispatrull åkte till platsen.

Föraren, en man i 35-årsåldern, fick följa med till stationen för vidare undersökning.

Han är misstänkt för drograttfylleri och grov olovlig körning, vilket är rubriceringen som används för dem som är ute och kör vanemässigt trots att de saknar körkort.

ARKIVFOTO

PETER A ROSÉN

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS