Räddningstjänsten ryckte ut – brand i fabrik

Två brandbilar
Bilden är en genrebild. Foto: Peter A Rosén

ANNONS

RUDA

Vid 17.40-tiden på torsdagen, den 7 maj, fick räddningstjänsten in ett larm om en brand på Andrées Väg i Ruda.

På trygghets- och larmcentralen berättar man att det har brunnit i en maskin i en pelletsfabrik.

Åtgärder vidtogs på plats och det rörde sig inte om någon brand med öppna lågor när räddningsstyrkan kom fram.

Det är nu lugnt på platsen, konstaterar man vid 18.45-tiden.

Uppdatering, fredag:

Peter Karlsson, förundersökningsledare vid polisen i Oskarshamn, berättar att det inte finns någon brottsmisstanke.

Han berättar att det förmodligen hade fastnat pellets i någon kvarn, vilket då utvecklade hög värme som resulterade i en brand.

Läs mer om räddningstjänsten här

+1
4
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
2
+1
1

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS