RUDA
Vid 17.40-tiden på torsdagen, den 7 maj, fick räddningstjänsten in ett larm om en brand på Andrées Väg i Ruda.
På trygghets- och larmcentralen berättar man att det har brunnit i en maskin i en pelletsfabrik.
Åtgärder vidtogs på plats och det rörde sig inte om någon brand med öppna lågor när räddningsstyrkan kom fram.
Det är nu lugnt på platsen, konstaterar man vid 18.45-tiden.
Uppdatering, fredag:
Peter Karlsson, förundersökningsledare vid polisen i Oskarshamn, berättar att det inte finns någon brottsmisstanke.
Han berättar att det förmodligen hade fastnat pellets i någon kvarn, vilket då utvecklade hög värme som resulterade i en brand.
Läs mer om räddningstjänsten här
What’s your Reaction?
+1
4
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
2
+1
1
