Sök
Stäng denna sökruta.
Edit Content
Sök

Hem

Bonus

Samarbeten

LÄSARservice

ANNONS

Oskarshamns-Nytt

MENY

ANNONS

Aktuellt

Så mycket kostade KLT:s kritiserade reklamutskick till hushållen i länet

Få vårt nyhetsbrev i din mejlbox gratis

Varje lördag får du aktuella artiklar, tips om evenemang & mycket mer. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din e-postadress. Prenumerationen är gratis och du kan avsluta den när som helst:

LÄNET

Cirka 96 000 kronor, inklusive moms.

Så mycket kostade Kalmar länstrafiks kritiserade reklamutskick till omkring 125 000 hushåll.

KLT:s marknadsbudget för 2021 ligger på cirka 4 miljoner kronor. Hela KLT-budgeten landar på omkring 1,2 miljarder kronor.

Det berättar trafikdirektören Christer Holmgren.

Christer Holmgren, trafikdirektör, Kalmar länstrafik. Foto: Region Kalmar län

”Mer förtydligande information i utskicket saknas dessvärre. Det är något som vi tar med oss i framtida reklaminsatser”

CHRISTER HOLMGREN, TRAFIKDIREKTÖR

Hur ser du på kritiken (läs om kritiken här)?

– Mer förtydligande information i utskicket saknas dessvärre. Det är något som vi tar med oss i framtida reklaminsatser.

”Tydligheten i våra reklamkampanjer är något som vi får se över i framtiden”

CHRISTER HOLMGREN

– Tydligheten i våra reklamkampanjer är något som vi får se över i framtiden – för att säkerställa att budskapet går fram bättre. Detta är en kampanj där vi vill väcka mottagaren, uppmärksamma kollektivtrafiken och dess fördelar när det gäller bland annat klimat, hälsa, ekonomi och samhällsfunktion, säger Christer Holmgren.

– I grunden är kollektivtrafiken uppbyggd på ett gemensamt nyttjande av de tjänster som finns till förfogande till allmänheten. Under pandemin har allt fler valt att resa på annat vis – och detta är något som vi anser att vi behöver ändra på, för att vi tillsammans ska kunna uppnå de klimat- och hållbarhetsmål som finns. Med reklamen vill vi lyfta kollektivtrafiken och dess fördelar – tillsammans gör vi skillnad. Samtidigt är vi fullt medvetna om att alla inte har möjlighet att välja kollektivtrafiken, säger Christer Holmgren.

”I detta fall finns det de som har blivit upprörda och irriterade, vilket självklart inte var målet”

CHRISTER HOLMGREN

Han fortsätter:

– Målet med marknadsföringen är att den ska engagera mottagaren, i detta fall finns det de som har blivit upprörda och irriterade, vilket självklart inte var målet. Utskicket är en del i den större kampanjen. I framtida reklaminsatser kommer vi jobba extra på att få fram ett mer tydligt budskap. Det går att läsa mer om kampanjen på kalmarlanstrafik.se.

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Shoppingguide

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS