Sent provsvar efter covid-19-utbrott på Oskarshamns sjukhus: ”Det är negativt”

Parkering utanför Oskarshamns sjukhus
Parkering utanför Oskarshamns sjukhus. Foto: Peter A Rosén

ANNONS

OSKARSHAMN

På fredagen berättade vår tidning att en patient och en medarbetare på avdelning 5 på medicinkliniken på Oskarshamns sjukhus har fått bekräftad covid-19.

Det bekräftade sjukhusets chefläkare Elmar Keppel.

”Samtliga andra inneliggande patienter, på samma avdelning, samt medarbetare har inom ramen av den omedelbart inledda smittspårningen testats negativt för covid-19”, sa han.

På fredagskvällen hörde en person av sig till redaktionen och berättade att alla inte har fått provsvar än.

”Jag ingår i smittspårningen och har precis kollat 1177, men ej fått svar”, sa personen ifråga.

På lördagen kom svaret:

”Det är negativt.”

ARKIVFOTO

PETER A ROSÉN

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS