Statyn ”Liftarflickan” i Allgunnen har ryckts av på mitten

En parkerad polisbil framför stenhus snett bakifrån
Genrebild, polisen. Arkivfoto: Peter A Rosén

ANNONS

ALLGUNNEN

Bronsstatyn ”Liftarflickan”, som står mitt i Allgunnen, har ryckts av på mitten.

Allgunnens samhällsförening har polisanmält stölden.

– Man har backat intill med en bil och lagt en lina runtom den och ryckt av den på mitten. Benen står kvar, men överkroppen är stulen. De var säkert ute efter bronsvärdet, säger Robert Loeffel, presstalesperson i polisregion syd.

Statyn i sin helhet, som skulptören Arvid Källström gjorde en gång i tiden, är värderad till 35 000 kronor.

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS