Tidigare anställd på Byggebo: ”Har funnits en rädsla”

Byggebo i Oskarshamn
Byggebos kontorslokaler i Oskarshamn. Arkivfoto: Peter A Rosén

ANNONS

INSÄNDARE

Jag har arbetat på Byggebo i många år.

Under de senaste åren har vd inte varit på plats mer än någon dag i veckan, och i det dagliga arbetet har det därför i stor utsträckning varit en annan chef som vi har haft kontakt med.

Min upplevelse, och vad jag hört från andra, är att arbetsmiljön under perioder varit svår.

Jag och andra har upplevt oss utfrysta, och det har funnits en rädsla för att säga ifrån eftersom det kan få konsekvenser.

Vid ett tillfälle i fikarummet ska ett uttalande ha gjorts i stil med ”kung slår knekt”, vilket av flera uppfattades som att personalen nedvärderades.

Väckte frågor

När det gäller ledarskapet närmast oss upplevdes det som att närvaro och tillgänglighet varierade.

Det förekom också uppgifter om distansarbete i samband med vistelse utomlands, vilket väckte frågor bland personalen.

Det har även förekommit frågor kring upphandlingar och val av leverantörer.

Jag vill vara tydlig med att detta är mina upplevelser och sådant som diskuterats bland personal.

Vi är flera som bär på erfarenheter och synpunkter kring hur verksamheten fungerar.

Tidigare anställd på Byggebo

Läs mer om Byggebo här

+1
3
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
18
+1
2

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev gratis varje lördag! Veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS