Sök
Stäng denna sökruta.
Edit Content
Sök

Hem

Bonus

Samarbeten

LÄSARservice

ANNONS

Oskarshamns-Nytt

MENY

ANNONS

Aktuellt

Topp 50: Ikea placerar sig högt upp på listan med framtidsrelevanta företag

Få vårt nyhetsbrev i din mejlbox gratis

Varje lördag får du aktuella artiklar, tips om evenemang & mycket mer. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din e-postadress. Prenumerationen är gratis och du kan avsluta den när som helst:

NÄRINGSLIV

I konkurrens med 50 av världens största bolag och varumärken, placerar sig IKEA på sjätteplats efter techjättar som Apple, Google och Microsoft.

Det framgår av en rapport som en svenska strategikonsulten Lynxeye släppte tidigare i veckan. Lynxeye har frågat allmänheten om hur de ser på företag i sin globala studie Purpose Index™.

Stark trovärdighet

Inom området trovärdighet, som bl.a. omfattar delade värderingar och ärlighet, är småländska IKEA global etta, vilket är anmärkningsvärt då studien täcker spridda geografiska marknader.

”Vi är imponerade över hur starkt IKEA:s trovärdighet står sig i global konkurrens. IKEA står för starka svenska värderingar och det är extra intressant att deras starka trovärdighet i första hand beror på att människor över hela världen köper in i de värderingar som IKEA står för. Värden som demokratisering, hållbarhet, innovation, kvalitet och humanism är starka konkurrensfaktorer för svenska bolag internationellt.” säger Johan Ekelin, medgrundare och partner på Lynxeye i en kommentar.

Årets topp 50-rankning

Topp 50 framtidsrelevanta företag enligt globala studie Purpose Index™. Efter fem techjättar så rankar småländska Ikea.

FAKTA / OM RAPPORTEN

Rapporten som Lynxeye tagit fram mäter 430 företag och rankar 50 av världens största bolag utifrån hur framtidsrelevanta de uppfattas vara av allmänheten. Synpunkter från 15 000 respondenter i Sverige, USA, Japan, Tyskland, UK, Indien och Singapore har bidragit med underlag till rankingen. Lynxeye är en strategikonsult som hjälper företag genom stora bransch- och marknadsskiften.

Foto: IKEA

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Shoppingguide

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS