Topplocket gick: ”Vad är det för klappmongo som inte fattar?”

Svart bil med släckt baklyse
Bilden är en genrebild. Foto: Freepik

ANNONS

OSKARSHAMN

En man i 40-årsåldern har fått två polisanmälningar på sig, båda är rubricerade som förolämpning.

Den 8 april parkerade en kvinna i 80-årsåldern på en matbutiksparkering i Oskarshamn; och när hon var inne och handlade skickade mannen i fråga en film, om kvinnan, med fula kommentarer till en annan person.

Kvinnan har därefter sett filmen.

”Vad är det för jävla klappmongo som inte fattar att det inte är någon jävla parkering där?”, ska han ha skrivit, enligt polisanmälan.

Sedan ska han ha lagt till ett ljud till filmen som säger ”gratis lobotomering”.

Hur kvinnan hade parkerat? Ja, det framgår inte av anmälan.

Kvinnan hävdar att hon inte hade parkerat fel, men mannen måste ha stört sig på något.

Vidare blev samme man polisanmäld för förolämpning efter en händelse i söndags, den 19 april.

Mannen ska ha lämnat kommentarer med rasistiska inslag under ett inlägg på Facebook, enligt anmälan.

En kille i 15-årsåldern är målsägare i ärendet.

Läs fler polisnyheter här

+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
1
+1
9

ANNONS

ANNONS

ANNONS

Få vårt nyhetsbrev varje lördag! Fullmatat med veckans mest lästa och engagerande artiklar, tips på evenemang mm.*

*Nyhetsbrevet är självklart GRATIS!

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS

ANNONS